Pages

SEPINTAS LALU

Assalamualaikum....

Salam pembuka bicara saya lafazkan pada anda semua..tiada apa sangat yang mahu diperkatakan cuma ingin ketengahkan sedikit siapa saya..empunya blog ini..hehehe..saya seorang yang biasa sahaja..santai....umur dah 26 thn..hihihi tua sudah..asal dari mana yer..negeri tok janggut....saya jenis yang bukan sangat nak cerita hal persenal saya..huhu..bagi hint sikit2 je lah..hehe...

Asal mmg pior kelantan..mak ayah orang kelantan yg berasal dari Pasir Mas kelantan...tapi saya tak tinggal di Pasir Mas, tinggal di tempat lain..hehe..belajar punyer belajar dapatlah segulung ijazah dari sebuah IPTA di utara Malaysia..so bergelar graduan lulusan ijazah sarjana muda perbankan...tapi tak kerja bank pun..hehehe tgh tanam ladang anggur..bukan tanam anggur yer...insyaallah next year ada rezeki jadilah cikgu kot. hopefully yess...suka sgt2 jadi guru ni sesuai kot dgn diri...

Siapa saya??? hmm biasa jer..jenis saya ni jenis suka mengusik, suka berbual, suka gelak, suka senyum and adakalanya pendiam..kalau dah abis modal nak borak tu mmg sy diam jer...susah nak marah..tp sekali marah mmg buruk mukanya org kelate kato huduh banggha hehehe...buruk ler marah2..tapi jujur sy  jenis yang peramah..hehehe..

Saya asal dariada keluarga yg besar..i had 14 siblings with 8 brothers and 6 sisters..and i no 6 from 14 lah hehehe...Tak ada aral melintang insyaallah tahun depanlah kot kawin..hihihi..

Hobi saya?? banyak..saya suka mengarang..baca buku, menyanyi dgn picingnya lari entah kemana..suka decorate rumah, mengubah apa2 jer..asalkan jadi cantik..suka bunga pantang tgk bunga mmg rasa nakkkk je petik hehehe...muzik?? muzik saya layan semua..saya flexible semua org sy joint sy layan begitu gak lagu...tapi dalam semua2 layan tu sy minat maher zain, opick, nasyid kat malaysia ni..pastu siti nurhaliza..hehehe...penyanyi omputih pun suka tapi  yg thn 90-an ler yg sekarang tak minat ler lagunyer entah apa2...

Saya??? Tang bersukan no 1..kat sekolah start dari sekolah keb, Men hinggalah ke peringkat universiti saya giler bersukan...sukan per tak masuk aishhh ada bola sepak tak masuk ler hehehe...Sukan kegilaan saya masa sekolah Ren dan Men adalah olahraga..mmg hantu lumba lari, lompat jauh n lompat tinggi...bola jaring pun main gak tapi bencilah asik kejar bola jer hehehehe...bola tampar best asik tampar jer bola tu best dapat lepaskan geram...pernah ler wakil sekolah keperingkat PPD jer hehehehe...Tapi bila dah form 4 dah start expired dah tak larat nak lari2 melompat2 lagi...so joint ler aktiviti kelab foto, persatuan, dan apa2 jer yg menampakkan keayuan seorang perempuan hehehe..(cover line sebenarnya badan dah besar tong drum dah masa tu) syyyy rahsia...

 ha masa kecik2 dulu sy seorang yg lasak..berkawan dgn lelaki maklumlah atas pada sy n bawah pada saya semua lelaki adik beradik sy, sy ler pmpn masa tu..so ikut style abg..jgn tak tahu hahaha ganazzz ni kecik2 dulu..tomboy ker hmmm tak ler...perempuan tapi lasak macam lelaki..adussssss mcm mana ler anak sy nnt yer fenin-fenin sy nnt kalau anak ikut perangai..aktiviti masa kecik best..balik sekolah jer panjat pokok...balik sekolah jer panjat pokok..tapi kerja sekolah rajin buat mana leh tak buat nnt kena marah kat cikgu..hehehe..ikut abg p mandi sungai, p tangkap ikan..bukan ikan jer bebudu pun p tangkap hahaha...p masuk hutan nak lastik burung jgn tak tahu aishhh teruknyer perangai hahaha...tapi kat sekolah pendiam hehehe..betui tak tipu selalu ler kawan2 buli masa disekolah dulu...so virus pendiam ni di bawa sampai keperingkat sekolah Men..huhuhu asik kena buli jer tau..suara tak mau kuar dah cakap dah suara kuar tak kuat huhuhu..selalu kena marah kat cikgu (maklumlah maluuuuuuu sgt2) poyoss betui...


Tapi betui masa kat sekolah sy seorang yg pemalu, sy mmg tak berkawan dgn lelaki, lelaki takut nak dekat dgn sy...sebab sy pendiam sgt2..kalau marah org pun just kerutkan kening jer hehehe...tu yg kena buli kena usik sampai menanggis kat kelas huhuhu...tapi malu2 sya..saya aktif bersukan..glamerlah gak di kalangan guru2 dan teman2 hehehe...(kembang semangkuk dah ni, ni ler org masuk bakul angkat sendiri hehe)..Mmg pemalu giler2 asik kena marah jer kat cikgu sebab cakap terlalu slow..saba ajelah...huhu..

Tapi ha lepas jer saya tak bersukan masuk jer form 6 sy dah berubah perangai..hehehe sy dilantik sbg pegawas sekolah dan salah satu jawatan tertinggi badan pegawas tu sy pegang..huhu..perangai pendiam tu still ada, cakap bila perlu jer...tapi tak ada slow2 dah cakap..jadi tegas n kuat plak huhuhu..nak tahu knp? Sebab saya terlibat dgn aktiviti perbahasan..sya ditawarkan oleh guru sekolah untuk mewakili sekolah untuk forum remaja huhuhu..sy tolak tapi cikgu minta sy joint katanya saya ada potensi huhu...saya pun ok lah terima..Mula2 joint tu segan gak nak cakap huhuhu kita dah jarang nak cakap tetiba cikgu suh cakap..adeiii cakaplah..and duduk plak disebelah senior lelaki adeiiiiii malunyerrrrrrrr, aku tak pernah duduk dgn jarak yg dekat sebelah lelakiiiii..jadi suarapun cover2 lah hahaha...tapi abe wan ni baik..dia bagi tunjuk ajar lagi kat aku..huhuhu so nerves tu hilang ler..hehehe..tapi cikgu still komen kata suara aku terlalu slow..aku pun pk lah mcm mana leh slow ek oooo rupanyer semasam latihan cikgu duk depan aku jarak yg dekat so aku minta cikgu aku Naemah mustafa hehehe supaya duk jauh2 aku nak ckp..bila dia duk jauh aku pun bercakaplah..hehehe then she smile to me..ha buleh pun kuat sore katanya..aku pun jointlah forum remaja peringkat PPD thn 2002...tapi tak menag pun dpt no 3 jer huhuhu...

So next yearnya aku joint lagi..ingat dah joint forum ni tak payah nak joint pe2 dah sekali guru disiplin kesayangan ku Cikgu Azizi..come to me huhuhu dia tanya aku nak jadi pengawa sekolah tak? hah terkezut aku...sebab ramai yg nak jadi pengawas sekolah ni kena apply ler, tak leh main nak jer..kena isi tu isi ni di tapis apa lagi tapi aku cikgu terus datang offer..bukan aku yg cari cikgu tapi cikgu yg cari aku...hmmm si peluang yg ada tu terpaksalah sy ambik...sebab cikgu nak sgt sy jadi pengawas sekolah..so jadilah...start aku jadi pengawas ni perangai dah berubah..hahaha mmg saya pantang ler sapa2 yan glanggar disiplin sekolah ni..yg ayu entah kemana dah sy masa tu..garang sungguh..yg pendiam jadi yg suka marah2 adusssssss..terkejut gak kenapa leh jadi mcm tu...hehehe...dptlah geleran huhuhu pegawas yg garang mcm singa hahahaha..adeiiiiii..tapi tak adalah tak kenal maka tak tahukan..sp sejak ari tu aku aktif dua2 lah perbahsan dgn pegawas sekolah..berkat doa cikgu2 dan parents saya..alhamdulillah saya tercalon ahli panel terbaik sekolah..huhu..then dapat wakili sekolah ke Peringkat PPD..then mewakili PPD ke peringkat negeri kelantan...Alhamdulillah walaupun tak puas hati dgn keputusan juri dgn mengatakan sekolah ku dari pendalaman kalau bawa ke luar dari negeri kelantan org tak kenal so dia bagi kami menang dgn tempat ke 3 je huhuhu mmg tak puas hati beza mata hanya 1 markah je...tapi takpelah aku tabik akan sekolah Maahad Muhammadi Lelaki KB...diorang bertanding ke peringkat negeri seluruh malaysia and dapat tempat ke tiga...hmm ok wat..hehehe

So sejak dari tu aku jadi seorang yg peramah byk cakap..n selalu joint aktiviti di peringkat universiti..mcm2 program aku masuk..Silat, Fasilitator..hmm sukan semestinya aku tak tinggal hahaha bola tampar kegemaran aku..alhamdulillah kolej aku 2 thn berturut2 johan..mana tak sukanya...

So sekarang aku ramai sgr kawan syukur kehadrat illahi kerana menganugerahkan aku ramai kawan2...hehehe...itu jer kot nak cakap..kata sepintas lalu tapi macam dah terlebih pintas dah..huhu..

wassalam..

0 Response to "SEPINTAS LALU"

Post a Comment