Pages

RAHSIA BAKAR KALORI TUBUH -LELAKI

TIDAK BERGANTUNG KEPADA MAKANAN

- Apabila lelaki mengalami tekanan, mereka tidak mencari makanan melainkan melakukan aktiviti sihat. Lelaki tidak terlalu memikirkan makanan malah jika berdiet, lelaki langsung tidak kehilangan makanan kesukaan mereka.
- Selain itu, diet bagi lelaki adalah bertujuan untuk kesihatan badan agar lebih fit. Penampilan yang menarik dianggap satu bonus

**Menurut peneliti dari universiti Toronto, lelaki yang melakukan program diet masih tetap mengambil makanan kegemaran tetapi dalam jumlah yang sedikit daripada jumlah yang biasa di ambil.


JENIS DARAH BERBEZA

-Alasan utama dalam pembakaran kalori dalam badan adalah jenis darah yang berbeza antara lelaki dan wanita. Lelaki mempunyai sel darah merah tinggi  yan gboleh menyalurkan oksigen yang banyak. Selain itu, berat badan lelaki lebih ketara dapat dilihat di bahagian perut

**menurut penulis buku the new rules of lifting, lou schuler mengatakan lelaki lebih cepat memperolehi hasil yang diinginkan berbanding wanita yang hanya memilih mengangkat beban yang lebih ringgan dengan hasil yan glebih lama.Cuba latihan mengangkat beban seberat 8-10 paun, hasilnya lemak di lengan berkurangan dan otot terbentuk..

TIADA PAKSAAN

- Lelaki lebih fokus pada hasil berbanding dengan sasaran untuk kurus. Program diet yang dilakukan oleh lelaki cukup senang dan tidak mudah tertekan.

**Dalam buku five simple steps to emotional healing tulisan gloria arenson telah membuat peringkatan keadaan yang memicu keinginan makan pada skala 1 hingga 10. Antaranya masalah dalam pekerjaan atau kenakalan anak-anak di rumah.Penyelesaiannya, lakukan senaman kerana ia boleh mengelakkan makan secara berlebihan.


BERSIKAP POSITIF

- Lelaki lebih mudah menunjukkan sikap positif dalam berdiet walaupun mengentahui diet yang dilakukan belum tentu memenuhi sasarannya.

0 Response to "RAHSIA BAKAR KALORI TUBUH -LELAKI"

Post a Comment