Pages

KNP NAK BUAT BLOG??

Kenapa aku nak buat blog..hmm sebenarnya tak pernah terfikirpun akan buat blog sendiri dan jadi seorang yg memang dah giler dengan blog-blog ni hehehe..mula2 dengar pasal blog fuhh mesti cangih ler orang yang buat blog tu terer diorang tu siap ada blog sendiri..bertahun-tahun juga ler aku set benda ni dalam kepala, hebat betui diorang ni buat blog..hehehe mesti susah nak buat...hmm tup2 tahun ni..aku tetiba joint facebook..entah apalah facebook tu..hehe untuk makluman sya ni mmg buta IT..bila kawan2 cakap pasal FB sy just diam jer tak tahu benda pe..bila diorang cakap pasal YM hehehe yg tu tahulah tapi nak guna tak reti plak..sampai di gelakkan kekawan...

Lor dah mmg tak reti..yg reti satu jer friendster..tapi friendster tu aku dah tak ingat dia punyer pasword and ID..sampai lor aku tak leh log in..sayang ler..byk pic dalam tu huhuhuhu..kenangan di uum..byk kat situ huhu..So bila aku start kerja aku pun kira leh lah layan YM tu, tu pun sebab wajib staff ada ym nak handle customer katakan so dari yg buta aku pun belajarlah benda alah YM tu..mmg aku digelakkan betui2 dah mmg bute IT..tapi tak kisah pun sebab aku ni jenis suka menyelongkar jenis nak tahu..sekali aku plak terlebih expert hehehe...memandangkan aku ni jenis tak suka laman sosial so aku just layan ym jer..tu pun sebab kerja..

Tapi tup2 tahun ni..kawan aku sibuk nak kenal aku..kawan berkawan jer tapi kenalnyer tk..dah setahun dah berkawan..tapi bukan dia sorang ramai jadi diorang ajaklah aku create FB adoiiiii..aku ni dah ler tak suka benda2 ni..nak tak nak create ler..niat satu jer nak kenal si kawan tu..bila dah create kenallah mereka..tapi bosan ler...apa yg bagus sgt FB tu huh..membosankan...mana tak bosan dah nama buta IT hahaha tak retilah nak layan benda mcm tu...tapi bila dapat jumpa kawan sekolah masa sekolah Men. dulu aishhhhhh syok ler plak hahaha..best dan seronok sgt2 dapat jumpa balik kawan2 masa sekolah n di universiti besttttttnyer..untung jugak create FB ni..alhmadulillah kawan pun dah makin ramai..byk benda yg leh di kongsi bersama..

Tapi lepas layan FB tetiba datang seorang kawan ni..minta tlg bagi pandangan kat dia..so kita pun apa lagi tlglah apa yg patut haha tetiba dia ajak aku joint blog buat blog..aishhhhh mana boleh aku buta IT..dia kata takpe nnt dia ajar..aku pun cakaplah tak nak ah aku tak reti apa2..so dia cakap aku ni suka mengarang..so elok sgtlah wat blog..hmmm pk punya pk betui gak..so dari seorang yg bernama SHAH RIZAL..aku pun mulalah buat blog..dia yg ajar aku...mak aii ingatkan susah senang jer..hahaha suka nyerrr..excited giler tapi aku tgk blog dia cun ler..jeleslah plak..aku pun minta ler design template dia pun bagilah..aku pun ikutlah arahan yg dia bagi..download dapat tapi nak upload kat blog tak jadi..adeiiiiiiiiiiiiiiii..tensen sekali aku minta tlg dgn kawan tersayang aku...ehmehemehemm..hehehe..dia dgn baik ati pun membantu lah aku dgn bagi linknyer sekali perghh mmg cun template tu aku pun kaji lah..kaji2 tetiba benda tu arahkan aku buka myspace aishhh knp plak..

kerana excited aku pun createlah myspace adeii..dah ler buta kayu IT...create2 ikut arahan yg diberi gara2 nak ambik kod template tu jer..selongkar2 4 jam aku duk layan yg tu jer sampai nak muntah aku dibuatnyer peningnyerrrrr kepala aku..sekali dah siap semua hampehhhhhhh..ya allah..yg aku p download tu bukan template utk blog tapi yg myspace punyer adeiiiii..bazir masa jer..dari FB jer jadi ada MYSPACE plak aishh..tapi tu ler usaha tanda kerjayaan hahaha last2 semalam 14hb.10.2010 aku siap buat blog aku..kira ok lah dari buta IT yg buat hehehe...belajar plak sendiri2 tok guru entah kemana dah hehe..

Tapi tak puas hati lagi..aku nak buat yg lagi bagus..nak para pembaca puas hati..nak kongsi ilmu kenalah bagi ilmu yg bermanfaat n nak tarik daya perhatian mereka blog ni kenalah ceria hehehe..maka aku pun namakan lah blog ni NURJALWAT...hehehe..maksudnyer tak silap cahaya kecantikan..hehehe..aku suka nama tu sebab nak buatkan nama ni utk anak aku nnt bila dah ada anak..hehehe..NURJALWAT ZULAIKHA..ok lah tu kot..rasa nyer ni jer kot yg nak diceritakan hehehe..nnt ada lagi sy tambah okeyy...

0 Response to "KNP NAK BUAT BLOG??"

Post a Comment