Pages

MASALAH BADAN BERBAU DAN KESIHATAN BADAN

PETUA UNTUK MASALAH BADAN BERBAU


1. Sebelum anda memulakan kerja, ambil sebiji limau dan belah dua. Kemudian sapu pada ketiak dan jika diamalkan selalu ketiak tidak berbau lagi. 

2. Badan berbau amat memalukan. Cara mengatasinya, ambil beberapa kuntum bunga cengkih dan direndam sehingga kembang. Kemudian minum airnya tiga hari berturut-turut. 

3. Ketiak hitam dan berbau amat memalukan. Cuba cara ini, campur sedikit kapur sirih bersama perahan limaunipis. Sapukan pada ketiak, setelah anda selesai mandi. Amalkan selalu dan ketiak anda akan cerah dan tidak berbau lagi. 

4. Bulu ketiak boleh dihilangkan dengan cara ini. Ambil 20 biji jintan putih dan sedikit kapur barus, gaul rata bersama dengan air perahan limau purut. Sapukan pada ketiak setelah bercukur, setelah disapu beberapa kali ianya akan berhasil. 

5. Potongkan limau kasturi dan buangkan bijinya. Kemudian makanlah kulit
limau kasturi itu bersama airnya. Amalkan selalu


BADAN RINGAN DAN BERTENAGA MINUM
air rebusan serai dan halia (yg dititik), kulit kayu manis dan lada hitam. Jika kita meminum air rebusan ini pagi dan malam insyaAllah badan akan menjadi ringan dan bertenaga. Selain itu utk meningkat tenaga wanita, amalkan pengambilan 4 biji telur mentah sehari. 

SIHAT TUBUH BADAN
Setelah solat Subuh, lakukan senaman ringan. Hirup udara segar di luar dan jalan tanpa memakai kasut (Mandi embun).Geselkan kaki di atas rumput yg masih berembun .

4 Response to "MASALAH BADAN BERBAU DAN KESIHATAN BADAN"

  1. Mark Peace says:
    October 17, 2010 at 11:35 PM

    hehehe.. nak tergelak bace petua nie.. good info akak..

  2. nurjalwat says:
    October 18, 2010 at 12:07 AM

    gelak ler akak ok jer hahaha...itu pertua org dulu2 dik akak pun tak tahu tapi selalunyer otg dulu2 menjadi..akak dah cuba beberapa hehe..so no komen no komen hehehe..

  3. MiE kLaTe says:
    October 18, 2010 at 7:51 AM

    Badan berbau erk... boleh lah sy syor kan pada tunang saya...

  4. nurjalwat says:
    October 18, 2010 at 8:10 AM

    ye ker...en mie boleh2 syorkan ler..sya jamin dia mmg terer bab2 menghilangkan badan berbau ni..siang en mie dapat tunang badan berbau yer tengik ker hehehehe

Post a Comment